Використання термоелектричного пристрою для підтримання оптимальної температури повітря на впуску двигуна з іскровим запалюванням за роботи на спиртовмісному бензині

Автор(и)

  • М.Ф. Дмитриченко Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна
  • Ю.Ф. Гутаревич Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна
  • Д.М. Тріфонов Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна
  • О.В. Сирота Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна
  • Е.В. Шуба Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна
  • Н.О. Кухтик Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, 01010, Україна

Ключові слова:

двигун з іскровим запалюванням, бензоетанольна суміш, термоелектричні модулі, пуск і прогрів холодного двигуна, підігрів повітря на впуску

Анотація

У статті розглядається проблема, що пов'язана з підвищенням ефективності експлуатації двигуна з іскровим запалюванням. Серед альтернативних палив, для двигунів з іскровим запалюванням у всьому світі розглядається етанол як важливе відновлюване джерело енергії. Додавання етанолу до товарного бензину забезпечує зниження шкідливих забруднювачів повітря, парникових газів, а також цін на виробництво. З іншого боку, використання бензоетанольних сумішей як палива пов'язано з більш низьким тиском насичених парів, що робить пуск холодного двигуна досить складним, а також призводить до погіршення паливно-економічних і екологічних показників двигуна в режимі прогріву. Запропоновано пристрій що використовує термоелектричні модулі для підтримання оптимальної температури повітря на впуску двигуна з іскровим запалюванням при роботі на бензоетанольних сумішах в режимах пуску і прогріву холодного двигуна. Наведено опис запропонованого термоелектричного пристрою, принцип його функціонування та результати функціональних випробувань

The article deals with the problem associated with increasing the efficiency of operation of a spark ignition engine. Among the alternative fuels for spark ignition engines, ethanol is regarded worldwide as an important renewable energy source Adding ethanol to commercial gasoline reduces harmful air pollutants, greenhouse gases, and production costs. On the other hand, the use of benzoethanol mixtures as a fuel is associated with a lower saturated vapor pressure, which makes starting a cold engine quite difficult, and also leads to deterioration in the fuel-economic and environmental performance of the engine in the warm-up mode. A device with the use of thermoelectric modules is proposed for maintaining the optimal air temperature at the intake of a spark-ignition engine when operating on benzoethanol mixtures in the start-up and warm-up modes of a cold engine. The description of the proposed thermoelectric device, the principle of its functioning and the results of functional tests are presented.

Посилання

The Law of Ukraine on the basic principles (strategy) of the state environmental policy of Ukraine for the period up to 2030. Verkhovna Rada Vidomosti, 2019, 16, p.70.

Erdiwansyah Mamat, R., Sani M. S. M., Sudhakar K., Kadarohman A., and Sardjono R. E. (2019). An overview of higher alcohol and biodiesel as alternative fuels in engines. Energy Reports, 5, 467-479, ISSN 2352-4847, https://doi.org/10.1016/j.egyr.2019.04.009

Awad O.I., Mamat R., Ali O.M., Sidik N.A.C., Yusaf T., Kadirgama K., Kettner M. Alcohol and ether as alternative fuels in spark ignition engine: A review. (2018). Renewable and Sustainable Energy Reviews, 82, Part 3, 2586-2605, ISSN 1364-0321, https://doi.org/10.1016/j.rser.2017.09.074.

Tibaquirá J.E., Huertas J.I., Ospina S., Quirama L.F., Niño J.E. (2018). The effect of using ethanol-gasoline blends on the mechanical, energy and environmental performance of in-use vehicles. Energies 11, 221. https://doi.org/10.3390/en11010221.

Sivakumar Kasibhatta (2019). Alcohol fuels as an alternative fuel - bringing new heights in sustainability, alcohol fuels - current technologies and future prospect, Yongseung Yun, IntechOpen, (November 5th 2019). DOI: 10.5772/intechopen.86626.

Matějovský L., Macák J., Pospíšil M., Staš M., Baroš P., & Krausová A. (2018). Study of corrosion effects of oxidized ethanol–gasoline blends on metallic materials. Energy & Fuels, 32 Part 4, 5145-5156, https://doi.org/10.1021/acs.energyfuels.7b04034.

Raja A., Arasu A. (2015). Exhaust gas treatment for reducing cold start emissions of a motorcycle engine fuelled with gasoline-ethanol blends. Journal of Energy in Southern Africa. 26, Part 2, 84-93. ISSN 2413-3051, http://doi.org/10.17159/2413-3051/2015/v26i2a2199.

Monteiro Sales Luis Carlos, Sodré José Ricardo (2012). Cold start characteristics of an ethanol-fuelled engine with heated intake air and fuel. Applied Thermal Engineering, 40, 198-201, ISSN 1359-4311, https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2012.01.057.

Dmytrychenko M.F., Gutarevych Y.F., Trifonov D.M., Syrota O.V. (2020). The use of thermoelectric energy converters to reduce the influence of natural and climatic factors on the technical readiness of a vehicle. J.Thermoelectricity, 3, 56-68.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дмитриченко, М., Гутаревич, Ю., Тріфонов, Д., Сирота, О., Шуба, Е., & Кухтик, Н. (2024). Використання термоелектричного пристрою для підтримання оптимальної температури повітря на впуску двигуна з іскровим запалюванням за роботи на спиртовмісному бензині. Термоелектрика, (1). вилучено із http://jte.ite.cv.ua/index.php/jt/article/view/19

Номер

Розділ

Конструювання

Схожі статті

<< < 1 2 

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.